2016. november 10., csütörtök

Ez egy CoolTúra! – és valóban.

Van valami a levegőben” – csendül fel a jól ismert refrén, ami kétség kívül körülöleli és áthatja Pécs Városát. És itt nem csak csend ül. A szívet melengető kavalkád, a sokszínűség és dinamizmus lendületet ad az ittlétnek, de mégis nyugalmat áraszt a lélekben.
Helló Tourist, Isten hozott a fejlődő nyugaton! – valahogy nekem R-nek ez jutott először eszembe, amikor átléptem a város képzeletbeli határvonalát, miközben gyönyörködtem a Széchenyi tér elképesztő panorámájában. Épp egy zenekar hangolt az esti koncertre, gyerekek nevetgéltek a szökőkút vízcsóvái között ugrándozva, hömpölygő fiatal egyetemisták pedig egyfajta fesztiválhangulatot teremtve, padokon ülve, átszellemülten magoltak a holnap reggeli ZH-ra. 
Mellettem egy idős bácsi ült - pipával pöfékelve. Néha becsukta a szemét és próbálta kiszűrni a zenekar által játszott egy-egy jól ismert akkordot.
A zsibongás, nyüzsgés, pezsgés egyvelege olyan kaotikus boldogságot teremt, amiért és amiben érdemes lehet élni. Egy közösség, amelyet generációs és nációs különbségeket leküzdve, egy történelmi kapocs köt össze.
Hiszen a zseni átlát a káoszon - mondják, de valahogy akkor még nem nagyon tudtam, hogy ezt hogyan lehet pontosan megoldani, és kérdeztem magamtól, hogy nem elég-e ha egyszerűen csak hagyom sodródni magam az árral.
Próbáltam megfejteni, szavakba önteni, hogy mi fogott meg valójában. Talán az utcán megbúvó halk muzsikaszó? Talán a tér közepén „felejtett” zongorán játszó 4 éves kislány összefüggéstelen komponálása? Talán az, ahogy a majd háromezer éves történelmi hagyomány, a büszkeség és polgári értelem finoman megtestesül a helyiekben?
Lehet, hogy ez a városi szellem? Nem tudom, de biztosan sajátos lelkülettel bír Pécs. Mintha, koncentráltan jelenne meg itt mindaz, amit egy sok darabos puzzleből tudnánk kínkeservesen összerakni.
Te büszke vagy arra, hogy pécsi vagy? Szerinted, miért jó annak, lenni, itt élni, suliba járni, vagy csak beugrani pár napra?
Kiderítjük?
Csináljunk úgy, mintha magunkra húznánk Harry Potter láthatatlanná tévő köpenyét és vegyüljünk el ebben a forgatagban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése